Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

zondag 5 augustus 2012

Muzikale lieveheersbeestjes!

Aan het begin van het academiejaar kregen we voor het vakonderdeel ‘muziek’ de opdracht om een koffer vol muziekinstrumenten te creëren. Die opdracht vond ik een leuke opdracht, want instrumenten op kindermaat zijn onmisbaar in een kleuterklas.

Ik startte met de opdracht door op zoek te gaan naar allerlei kosteloze materialen zoals oude kartonnen buizen, dozen, spuitbussen waarmee je de muziekinstrumenten een mooi kleurtje kon geven, versiermaterialen, ... Hoe meer materiaal ik vond, hoe meer het idee groeide om mijn muziekinstrumenten in te kleden in een bepaald thema. Aangezien ik alle materiaal rood geschilderd had, kwam het idee opeens in me op om het thema ‘lieveheersbeestje’ te gebruiken. Ik maakte gebruik van ronde zwarte plastieken klevers op de houten bak en mijn mama vond ook nog linten met lieveheersbeestjes op. Hiermee was de klus snel geklaard.



Toen de doos en de muziekinstrumenten klaar waren, kon ik er mee aan de slag op mijn eerste eigenlijke stage. Het was een spannend moment voor de kleuters toen de muziekkoffer tevoorschijn kwam. Iedereen keek vol spanning en ze waren benieuwd welk instrument hij/zij zou krijgen om letterlijk en figuurlijk mee aan de slag te gaan.
Het muzikaal moment was voor mij zeer fijn om te doen en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Dus… Muziekdoos, op naar de volgende stage!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten