Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

zondag 5 augustus 2012

Hoe geef je een oude koffer een mooi kleurtje?

De verschillende stappen om de koffer een mooier kleurtje te geven:
Voor het vakonderdeel ‘beeld’ kregen we een toffe opdracht! Het was de bedoeling dat we een koffer creëerden die voor allerhande zaken kan gebruikt worden: beweegspullen in stoppen, muziekinstrumenten in stoppen, verrassingseffecten creëren, …

Stap 1: Zoeken naar een koffer.
Oude kartonnen/lederen koffers: niet altijd evident om te vinden. Ik vroeg na bij mijn grootouders, maar dit was jammer genoeg zonder veel resultaat. Ik ging toen naar verschillende kringloopwinkels en daar waren er wel koffers te vinden maar in verschillende staat. Toen zocht ik de 2 beste er uit.


Stap 2: Zorg ervoor dat er geen stof op de koffer aanwezig is.

Vooraleer we beginnen met schilderen, schuur je mooi de blinkende laag af of veeg je alle stofjes van de koffer af. Indien de sloten roest zijn, kan je dit gemakkelijk opblinken met staalwol.     

Stap 3: Beschilder de koffer met witte primer.
Wanneer de koffer netjes is gemaakt, schilder je de koffer met een witte primer.


Stap 4: Kies een tekening die je op de koffer wil brengen.
       

Ik zocht op internet, maar uiteraard zijn er veel prentenboeken waar je mee aan de slag kan.

Stap 5: Kopieer de tekening op een transparant
.           

Kopieer de gewenste prent op een transparant.

Stap 6: Maak gebruik van een beamer om de transparant te laten verschijnen op de oude koffer.
Wanneer de prent via de beamer verschenen is op je koffer, teken je alle lijnen over. Bij het uitschakelen van de beamer zal je de gewenste tekening opmerken.


Stap 7: Eenmaal dit gebeurd is, geef je de volledige koffer een mooi kleurtje.
               

Maak gebruik van acrylverf. Breng 2 lagen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten