Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

zondag 5 augustus 2012

Brontorina is vanbuiten een dinosaurus, maar in haar hart een ballerina.
Wat wordt daar nu mee bedoeld?

Voor stage werkten we rond het boek Brontorina! Dit was dan ook meteen ons thema voor de hele stageweek. Je zou denken wat een rare naam voor een boek! Maar er schuilt heel veel achter dit boek; namelijk Brontorina heeft een droom: ballerina worden. Maar zoals je misschien hebt kunnen zien is Brontorina geen gewoon meisje. Ze is een dinosaurus, en nog niet zo’n kleintje. Er zijn maar moeilijk balletstudio’s te vinden als je zo groot bent.
Op een dag besluit Brontorina dat ze haar droom waar gaat maken. Ze gaat naar de balletstudio van Madame Lucille en vertelt dat ze graag ballerina wil worden. Madame Lucille is verbaasd. Ze heeft nog nooit een dinosaurus als leerling gehad! En Brontorina heeft geen goede schoentjes. Toch gaat Madame Lucille de uitdaging aan.
Brontorina doet erg haar best. Maar bij elke beweging schudt de studio door haar gewicht en de andere leerlingen zijn vooral bezig met het ontwijken van haar grote staart en poten. Madame Lucille begint te twijfelen en vraagt zich af of Brontorina wel een ballerina kan worden. De studio is te klein en hoe kan een balletdanser haar ooit boven zijn hoofd tillen? Maar net als Brontorina met de balletlessen wil stoppen, komt er een verrassing. Maar wat die verrassing is, laat ik aan jullie fantasie over.

‘Brontorina’ is een verhaal met weinig tekst. De schrijver had weinig woorden nodig om de droom van Brontorina te beschrijven. De tekst wordt goed aangevuld door de illustraties van het boek.

Kortom ‘Brontorina’ is een hartverwarmend verhaal over het geloven in je dromen én in jezelf!
Hier nog een foto van de stage waar rond Brontorina werd gewerkt.         

Een tof en passend Brontorina gedicht!
Draaien, draaien.
En maar zwaaien.
Met de armen en de benen.
Zwieren, zwaaien.
En maar draaien.
Rondedansjes op de tenen.
Links en rechts.
Omhoog, omlaag.
Eerst heel snel,
dan ook traag.
En maar dansen
op de maat.
Van ’s morgens vroeg
tot ’s avonds laat
Brontorina is zeker en vast een tof thema om uit te werken! Weet je nog niet goed wat je volgende thema zal worden? Neem dan zeker eens een kijkje op deze sites

Geen opmerkingen:

Een reactie posten