Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

zondag 4 december 2011

Zwarte Piet wordt kierewiet!



Binnenkort trekt zoals ieder jaar weer, zonder dat iemand ze ziet, zonder dat iemand ze hoort, een groepje Pieten door het land om alles voor te bereiden voor de komst van Sinterklaas. In het boek wordt dit ook bijgebracht, één van de hulppieten van Sinterklaas raakt compleet de kluts kwijt, nadat hij van “Mooi weer vandaag” is gevallen. Hij weet niet meer wie hij is, niet meer wat hij is en waar hij is. Ja, ja dat arme Zwarte Pietje is volledig de kluts kwijt. Hij is kierewiet.
Het boek lijkt me zeker en vast een aanrader, doordat je de kleuters kan boeien. Door gebruik te maken van veel expressie kan je de kleuters nieuwsgierig maken. De kleuters worden uitgenodigd om te weten te komen waar Zwarte Piet gebleven is. Ik vind het ook zo interessant omdat je veel interactieve vragen kan stellen aan de kleuters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten