Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

woensdag 7 december 2011

Fantastische cultuurproeven!

Voor de verschillende cultuurproeven ging ik naar de toneelvoorstelling “kamer 13”, de circusvoorstelling “Cirqu’ lation” en het kindertheather “Jip en Janneke”.  
Jip en Janneke vond ik veruit het mooiste want het speelde in op  mijn fantasie. Het materiaal zette mij aan om de figuren “Jip en Janneke” te gebruiken als spilfiguren in mijn  muzenboek voor muzische grondhouding.






Ik moet zeker  vermelden  dat de toneelvoorstelling “kamer   13” ook de moeite waard was om te gaan bezichtigen.
 
De toneelvoorstelling “kamer 13” verliep als volgt:
Jos runt samen met zijn vrouw Carla het ‘chique’ hotel Repos in Roeselare. Ze hadden net een nieuwe onderhoudsvrouw in dienst genomen, Kitty Goudfingers genoemd. Zij was een zigeunermeisje die letterlijk met goud bleek overweg te kunnen.             
De gasten die in het hotel verblijven zijn van verschillende pluimage: 
Als eerste: Madame Yasmine Diève de Meulebeck, afstammend van een adellijk geslacht, of is het enkel maar schone schijn?
Ten tweede kregen we het koppel Vervliet Robert en Decoene Lucy te zien, dochter en schoonzoon van een meubelfabrikant. Zij krijgen de mysterieuze kamer 13. De bijgelovige Lucy heeft er van bij het begin geen goed oog in.
Daarnaast hebben we nog de Amerikaan Alan Foreigner, die door zijn rondreis in Europa arriveert in hotel Repos. Hij schijnt geen last/angst te hebben van een of ander spook.
Om deze mysterieuze kamer een deftig onderzoek te gunnen, haalt Carla er een beroemde detective bij om de gehele zaak te onderzoeken. De afloop van het verhaal, laat ik nu achterwege. Misschien moeten jullie ook eens langs gaan in deze mysterieuze kamer 13?






Ik  ging tenslotte  ook een bezoekje brengen aan de circusvoorstelling “Cirq'ulation Locale”.
3 acrobaten willen samen een circusvoorstelling maken, maar ze hebben een probleem : er zijn geen tenten en geen dieren aanwezig!
De eerste acrobaat wil eigenlijk muziek spelen, hij zou graag met zijn saxofoon op het podium staan. De tweede acrobaat daarintegen wil dansen en zingen en de derde acrobaat, wat wil hij ? Misschien doet hij nu waar hij altijd al van droomde?
Wenst u Cirq’ulation Locale aan de slag te zien? Dan kan deze site u helpen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten